DADES A/S køber markant erhvervsejendom i Aarhus centrum

22. december 2016

En sjældent udbudt investeringsejendom på Rådhuspladsen i Aarhus C er med overtagelse dags dato solgt til DADES A/S. Sælger er tre lokale investorer, der købte ejendommen i 2002 og løbende har ombygget, moderniseret og udlejet bygningen, hvor hovedparten af kontordelen er udlejet til advokatfirmaet Kromann Reumert. Bygningens stueplan er udlejet til flere butikker, en sushi restaurant og en Danske Bank filial. Ejendommen overtages fuldt udlejet.

DADES’ administrerende direktør Boris Nørgaard Kjeldsen glæder sig over investeringen.

”Vores køb af ejendommen er en god udvidelse af DADES’ portefølje i Aarhus. Ejendommen er en
særdeles velbeliggende investeringsejendom med solide ankerlejere og er opført med historiske kvaliteter.

Ejendommen er løbende moderniseret, så bygningen i dag fremstår tidssvarende og samtidig rummer stor fleksibilitet”, siger Boris Nørgaard Kjeldsen.
Ejendommen blev i november 2016 efter aftale med sælger udbudt ”off-market”, hvor CBRE hurtigt identificerede DADES som potentiel køber til ejendommen. Efter en effektiv due diligence proces skifter ejendommen i dag hænder og vil fremadrettet blive administreret af DADES’ datterselskab, administrationsvirksomheden DATEA A/S.

Transaktionen er gennemført som en selskabshandel, og parterne er enige om, at købsprisen og de øvrige handelsvilkår er fortrolige. DATEA har rådgivet køber. Sælger har været repræsenteret ved
CBRE og Kromann Reumert. Deloitte har rådgivet om regnskabs- og skattemæssige forhold.

For yderligere information
DADES, adm. direktør Boris Nørgaard Kjeldsen, tlf. 45 26 01 00 eller e-mail: bnk@dades.dk
CBRE, erhvervsmægler Niels Lund Lihn, tlf. 70 22 96 02 eller e-mail: niels.lund@cbre.com