Grundstensindmuring på Strandparken i Søndre Havn

21. september 2017

Arkitektgruppen lægger nu første sten i boligbyggeriet Strandparken på Søndre Havn i Køge. Det er Arkitektgruppens andet byggeri på Søndre Havn, og det er på forhånd blevet købt af ejendomsinvestoren DADES. Strandparken får 65 lejeboliger med vidunderlig og naturskøn udsigt, som også er tænkt med ind i selve byggeriets atmosfære og miljø.

Ved en grundstensindmuring tirsdag d. 19. september sættes selve opførelsen af Strandparken på Søndre Havn formelt i gang. Ved en grundstensindmuring lægger man de første sten, og man murer i den forbindelse også en kasse med forskellige ting ind i muren. I kassen er der blandt andet dagens avis og andre effekter, som er kendetegnende for her og nu. Så hvis man åbner kassen om 100 år, åbner man en tidslomme fra september 2017.

Som de første afleverede Arkitektgruppen tidligere i år nabobyggeriet Strandengen, og selskabet var ligeledes de første til at påbegynde byggeri på området, hvor der tidligere lå en campingplads. 42 ud af Strandengens 43 lejligheder er til dato blevet solgt. I modsætning til Strandengen består Strandparken af lejeboliger, som Newsec Datea skal administrere på vegne af Dades. Sidstnævnte er en af Danmarks største private ejendomsinvestorer og har købt Strandparken af Arkitektgruppen.

”Vi er stolte over at spille en stor rolle i omdannelsen af Søndre Havn. I udviklingen af en ny bydel er det vigtigt, at man tænker i diversitet i forhold til arkitektur og boligform. Strandparken får sit eget arkitektoniske udtryk og indeholder lejeboliger, hvilket der generelt er stor efterspørgsel på i Køge. Derfor håber vi også, at der bliver taget godt imod det nye byggeri, når lejlighederne er klar til indflytning næste sommer,” siger Robin Feddern, adm. direktør i Arkitektgruppen.

Strandparken har et samlet boligareal på 6.145 m2 og får 65 lejligheder på 56 – 118 m2. 80 procent af lejlighederne vil have direkte havudsigt enten fra altan eller vindue. Gårdmiljøet bliver en afspejling engen, der ligger ned mod vandet, og der bliver sået marehalm og anvendt sand for at skabe en glidende overgang. Under ejendommen anlægges der en parkeringskælder til både biler og cykler. Det er Juul Frost Arkitekter, der har tegnet Strandparken.

Boris Nørgaard Kjeldsen, adm. direktør i DADES, telefon 45 26 01 00

Robin Feddern, adm. direktør i Arkitektgruppen, telefon 21 64 54 22

DADES er et af Danmarks største privatejede ejendomsinvesteringsselskaber. Selskabet har mange års erfaring inden for ejendomsinvestering og -administration og har opbygget en af landets største og mest attraktive ejendomsporteføljer. Læs mere på www.dades.dk.
Sophienberg Gruppen A/S blev etableret i 2007 og har i dag projekter til en værdi på over en milliard kroner under udvikling. Vi ønsker at udvikle projekter til vores investorer og samarbejdspartnere som er økonomisk bæredygtige, har en blivende arkitektonisk værd, og som bidrager til udviklingen af samfundet.

Læs mere på http://koegekyst.dk/en-ny-bydel/hvad-er-koege-kyst/soendre-havn